Forum Forum o MuOnline Strona Główna Forum o MuOnline
Ciekawe sprawy o komputerze i o MuOnline.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FAQ - WPKontakt

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o MuOnline Strona Główna -> Komunikatory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Igor
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: HBMAX

PostWysłany: Śro 15:27, 01 Cze 2005    Temat postu: FAQ - WPKontakt

Witam poniżej umiaszczam FAQ do WPKontaktu :


[glow=blue]Pytanie: Wpkontakt nie chce się zainstalować. Mam Windows 95...[/glow]
Odpowiedź: Niestety wpkontakt nie działa poprawnie w systemie Windows 95.


[glow=blue]Pytanie: Podczas uruchamiania wpkontaktu pojawia się komunikat o braku bibliotek MFC. Co mam zrobić?[/glow]
Odpowiedź: Najprawdopodobniej używasz starszej wersji Windows 98. Zainstaluj uaktualnienie bibliotek MFC dostęne pod adresem podanym w treści komunikatu.


[glow=blue]Pytanie: Zainstalowałem wpkontakt, ale po restarcie komputera przestał działać ![/glow]
Odpowiedź: Najprawdopodobniej komputer nie został poprawnie zamknięty. Obsługa systemu plików FAT w systemach Windows prowadzi w takiej sytuacji do możliwości utraty długich nazw ostatnio tworzonych plików. Nazwy te są niezbędne do poprawnej pracy programów, w tym wpkontaktu. W takiej sytuacji należy sprawdzić dysk w poszukiwaniu błędów i zainstalować wpkontakt ponownie. Teraz należy zwrócić uwagę na to, żeby poprawnie zakończyć działanie systemu Windows, dzięki czemu wszystkie dane przechowywane w pamięci zostaną zachowane na dysku twardym komputera.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego w czasie instalacji wpkontakt żąda zamknięcia przeglądarek?[/glow]
Odpowiedź: W przypadku przeglądarek Mozilla, Netscape oraz Opera wpkontakt instaluje plugin umożliwiający sprawdzenie przez stronę WWW wersji zainstalowanej aplikacji. Pracująca przeglądarka blokuje dostęp do pluginu, przez co nie można go zainstalować. Dlatego właśnie zamknięcie przeglądarki jest konieczne. Można również nie zamykać przeglądarki, ale w takim przypadku plugin zostanie zainstalowany dopiero przy kolejnym uruchomieniu systemu Windows. Jak sprawdzić wersję zainstalowanego wpkontaktu możesz dowiedzieć się na stronie Integracja z [link widoczny dla zalogowanych]


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego pokazuje się komunikat o błędzie autoryzacji przy logowaniu?[/glow]
Odpowiedź: Istnieją dwie możliwości: podano niewłaściwe login/hasło, albo nie udało się nawiązanie połączenia. Która z sytuacji ma miejsce możemy dowiedzieć się z okna stanu połączenia.
Jeśli problemem jest autoryzacja w serwerze, można wykonać następujące kroki ułatwiające namierzenie problemu:
Sprawdzamy poprawność wpisania loginu i hasła (literówka, wciśnięty CAPS LOCK). Ewentualne błedy eliminujemy.
Wykorzystując login i hasło wpkontaktu logujemy się na stronie profilu WP. Jeśli logowanie się powiedzie, tworzymy w wpkontakcie nowy profil oparty na prawidłowych danych.
Trzeba pamiętać o tym, że program zapamiętuje hasło profilu lokalnie, więc po zmianie hasła pocztowego (na stronach profilu WP), należy również zmienić hasło w wpkontakcie, ponieważ hasła muszą być takie same.
Serwer wpkontaktu aktualizuje swoją bazę danych raz dziennie, więc nowe hasło może stać się aktywne dopiero następnego dnia (do tego czasu działać będzie stare hasło). Zmiany ustawień profilu możemy dokonać wybierając opcję menu "Plik"/"Profile"/"Edycja profili". Aby zmienić login, trzeba założyć nowy profil, a wadliwy usunąć.
Jeśli problem dotyczy nawiązania połaczenia z serwerem, więcej informacji znajdziesz na stronach pomocy: Konfiguracja połączenia z serwerem i Rozpoznawanie błędów połączenia.


[glow=blue]Pytanie: Skąd mam wiedzieć jak się łączę? Czy jeśli ustawię modem, a łączę się poprzez LAN, to wpkontakt będzie działał?[/glow]
Odpowiedź: Najprościej jest zapytać się osobę odpowiedzialną za działanie sieci (administratora). Można również poeksperymentować - wpkontakt nie będzie działał, jeśli poda się nieprawidłowe ustawienia.


[glow=blue]Pytanie: Po zainstalowaniu wpkontaktu nie mogę się połączyć z serwerem![/glow]
Odpowiedź: Pierwsze logowanie może zająć więcej czasu, ze względu na potrzebę początkowego skonfigurowania programu i autoryzacji użytkownika. Następne logowania będą szybsze.


[glow=blue]Pytanie: Ciągle nie mogę połączyć się z serwerem ![/glow]
Odpowiedź: Problem z połączeniem może mieć wiele przyczyn. W jego rozwiązaniu może być pomocne okno stanu połączenia, dostępne w menu "Plik"/"Połączenie"/"Okno stanu połączenia". Jeśli informacje, które się w nim pojawiają nic Ci nie mówią, nie przejmuj się, ale zgłoś swój problem na forum wpkontaktu albo konsultantowi WP. Pamiętaj, żeby zadając pytanie zamieścić wszystkie komunikaty z okna stanu połaczenia oraz informacje o tym, jak łączysz się z Internetem (np. modem, sieć lokalna). Na pewno ktoś Ci pomoże. Możesz również samodzielnie poeksperymentować z ustawieniami połączenia - przeczytaj odpowiedzi na pozostałe pytania oraz stronę pomocy dotyczącą konfiguracji połaczenia.


[glow=blue]Pytanie: Jak optymalnie skonfigurować połączenie z serwerem?[/glow]
Odpowiedź: Kiedy instalujesz wpkontakt po raz pierwszy, stara się on automatycznie wykryć ustawienia. Najczęściej ta funkcjonalność działa poprawnie, ale zdarza się, że ustawienia mogą zostać wykryte nieprawidłowo. Aby zmienić ustawienia połączenia należy otworzyć okno ustawień (menu "Plik"/"Połączenie/"Zmień ustawienia połączenia"). Podstawowe znaczenie ma sposób połaczenia z internetem (modem, sieć lokalna) oraz to, czy korzystamy z firewalla albo maskarady (NAT). W dalszej konieczności wybieramy sposób połączenia z serwerem. Optymalną metodą jest połączenie bezpośrednie poprzez port domyślny. W razie problemów (jeśli nasz dostawca internetu zablokował niektóre porty) możemy sami wybrać port. Wybieramy również opcję szyfrowania połączenia co uniemożliwi podsłuchiwanie naszych rozmów. O ile istnieje taka możliwość, unikamy stosowania serwera proxy (patrz odpowiedzi na kolejne pytania).


[glow=blue]Pytanie: Mój dostawca internetowy mówi, że muszę skorzystać z proxy ![/glow]
Odpowiedź: W takim przypadku Twój dostawca powinien podać Ci informacje na temat proxy, którego powinieneś użyć. Jeśli tego nie zrobił, zapytaj się go o to. Następnie otwórz okno ustawień połączenia (menu "Plik"/"Połączenie/"Zmień ustawienia połączenia") i kliknij przycisk "Zmień ustawienia" w ramce "Ustawienia proxy". Otworzy się okienko, w którym zaznaczamy opcję "Używaj serwera proxy" i wprowadzamy informacje, które podał dostawca internetowy: typ proxy (SOCKS4/5 albo HTTP) oraz nazwę i port serwera. Jeśli proxy wymaga logowania, trzeba dodatkowo zaznaczyć opcję "Logowanie do serwera proxy" i wpisać nazwę użytkownika i hasło. W miarę możliwości należy unikać stosowania proxy HTTP, ponieważ uniemożliwia ono korzystanie z szyfrowanego połączenia z serwerem.


[glow=blue]Pytanie: Proxy mi nie działa! Dlaczego?[/glow]
Odpowiedź: W chwili obecnej wpkontakt obsluguje proxy typu SOCKS 4, SOCKS 5 oraz HTTP. Musisz sprawdzić czy używasz takiego proxy. Proxy HTTP należy używać tylko w ostateczności, ponieważ uniemożliwia ono zastosowanie bezpiecznego połączenia SSL. Proxy typu HTTPS jeszcze nie jest obsługiwane.


[glow=blue]Pytanie: Program mi się co chwila rozłącza i łączy ponownie![/glow]
Odpowiedź: Jest tak, gdy działają jednocześnie dwa programy na dwu różnych komputerach z zalogowanym tym samym użytkownikiem na tym samym profilu. Jest to wynik mechanizmu automatycznego ponawiania połączenia. Aby uniknąć takiej sytuacji, warto inaczej określić miejsce we właściwościach profilu - np w pracy wpisać "Praca", w domu "Dom". Wtedy programy będą mogły działać jednocześnie.


[glow=blue]Pytanie: Jak znaleźć kogoś, z kim mogę porozmawiać?[/glow]
Odpowiedź: Okienko wyszukiwania pojawi się po wybraniu z menu "Kontakty" opcji "Wyszukaj osobę". Okienko zawiera formularz, w którym możemy określić kryteria wyszukiwania osoby. Począwszy od wersji 3.0.0 wpkontakt umożliwia również wyszukiwanie osób w ogólnoświatowej sieci Jabber. W takim przypadku należy sposób wyszukiwania zmienić na "Szukanie osób z sieci Jabber"


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego archiwum wiadomości zapisuje rozmowy, mimo że jest wyłączone zapisywanie?[/glow]
Odpowiedź: Archiwum nie jest zapisywane na dysk, natomiast jest dostępne w pamięci - oznacza to, że w archiwum znajdować się będą tylko rozmowy z bieżącego uruchomienia wpkontaktu - po każdym zamknięciu programu archiwum zostanie wykasowane.


[glow=blue]Pytanie: Jak szybko schować okno rozmowy?[/glow]
Odpowiedź: Klawisz ESC chowa okno. Przywrócenie okna następuje po naciśnięciu CTRL+SHIT+K.


[glow=blue]Pytanie: Podobno wpkontakt obsługuje skórki - jak je zmienić?[/glow]
Odpowiedź: Wybierz z menu "Plik" opcję "Zmień skórkę". Pojawi się okienko ustawień, w których możesz wybrać interesujący Ciebie schemat. Zmieniając wygląd możesz zastrzec zmiany tylko wybranych elementów programu (opcja "Elementy schematu"). Dodatkowe efekty (np. przezroczystość okna programu) można ustawić klikając w przycisk "Zaawansowane".


[glow=blue]Pytanie: Jak zmienić kolor i typ czcionki?[/glow]
Odpowiedź: Wybierz z menu "Plik" opcję "Ustawienia" (lub CTRL+U w oknie wpkontaktu). W oknie, które się pojawi, wybierz "Skórki i schematy". Poniżej pojawi się opcja "Emotikony i formatowanie", którą wybieramy, co udostęnia poszukiwane opcje zmiany koloru i kroju czcionek.


[glow=blue]Pytanie: Jak mogę się dowiedzieć, kiedy przyszła do mnie wiadomość?[/glow]
Odpowiedź: Możesz ustawić w opcjach (Plik -> Ustawienia -> Opcje wiadomości), że przy każdej wiadomości będzie pokazywana godzina jej otrzymania.


[glow=blue]Pytanie: Jak mogę poznać, że otrzymałem wiadomość?[/glow]
Odpowiedź: Ustawienia w opcjach (Plik -> Ustawienia -> Opcje wiadomości) pozwalają na zdefiniowanie zachowania aplikacji przy przyjściu nowych wiadomości. Standardowo jest to miganie ikony wpkontaktu na pasku zadań Windows (ikonka z komiksową chmurką rozmowy). Możesz też zaznaczyć, aby okienko z rozmową stawało się widoczne automatycznie przy nadejściu nowej wiadomości, lub aby nowa wiadomość pojawiała się w osobnym oknie.


[glow=blue]Pytanie: Nie pamiętam, o czym rozmawiałem z przyjacielem. Jak mogę to sprawdzić?[/glow]
Odpowiedź: Podczas rozmowy zawsze możesz sprawdzić, o czym rozmawiałeś wcześniej. Wystarczy, że wybierzesz z menu pojawiającego się po naciśnięciu przycisku "Menu" opcję "Archiwum wiadomości" - pojawi się okienko z wszystkimi wiadomościami jakie Ty lub twój przyjaciel wysłał, przy każdej będzie data i godzina.


[glow=blue]Pytanie: Osoba, z którą rozmawiam nie odpowiada na moje wiadomości.[/glow]
Odpowiedź: Najprawdopodobniej jest odłączona od sieci i po prostu Twoje wiadomości do niej nie dochodzą. Sprawdź, czy ikonka kontaktu przy nazwie twojego rozmówcy jest kolorowa - jeśli jest szara, to znaczy że użytkownik ma wyłączony wpkontakt i odbierze Twoje wiadomości dopiero jak uruchomi aplikację. Jeżeli ikona jest kolorowa to oznacza że wyszedł gdzieś na chwilę. Możliwe też, że po prostu nie chce z Tobą rozmawiać...


[glow=blue]Pytanie: Czy można ignorować wiadomości od danej osoby i jak to zrobić?[/glow]
Odpowiedź: Tak, można - w menu "Kontakty" należy wybrać "Lista osób ignorowanych", a następnie po kliknięciu na "Dodaj" wpisać login WP osoby, od której nie chcemy otrzymywać wiadomości. Jeśli ignorowana osoba korzysta z innego serwera niż jabber.wp.pl, to nazwę serwera również należy podać.


[glow=blue]Pytanie: Skąd ludzie wiedzą o moim istnieniu i wysyłają mi maile, że dodali mnie do wpkontaktu, którego nie mam zainstalowanego?[/glow]
Odpowiedź: Wyszukali Cię w otwartym katalogu internautów. Mail został wysłany automatycznie, ponieważ nie posiadając zainstalowanego wpkontaktu nie można było skontaktować się z Tobą w inny sposób.


[glow=blue]Pytanie: Co się stanie, jak dodam osobę która nie ma zainstalowanego wpkontaktu a potem wyślę do niej wiadomość?[/glow]
Odpowiedź: Po dodaniu takiej osoby jest do niej wysyłany list elektroniczny z informacją że ktoś ją dodał do swojej listy kontaktów i chciałby z nią porozmawiać. Podobnie, każda wiadomość wysłana do takiej osoby trafia do niej jako list elektroniczny.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego moje wypowiedzi nie dochodzą do drugiej osoby?[/glow]
Odpowiedź: Dana osoba mogła dopisać Ciebie do listy osób ignorowanych. Wtedy nie widzi żadnych wiadomości od Ciebie.


[glow=blue]Pytanie: Czy jest możliwość powtórzenia już wysłanego tekstu?[/glow]
Odpowiedź: Jest dostępna historia wysyłanych wypowiedzi - po naciśnięciu CTRL+strzałka w górę w oknie rozmowy pojawią się poprzednie wypowiedzi. CTRL+strzałka w dół przewija w drugą stronę.

[glow=blue]Pytanie: Jak usunąć osobę z listy kontaktów?[/glow]
Odpowiedź: Należy nacisnąć raz prawy przycisk myszki na zaznaczonej osobie w liście kontaktów. Z menu, które się wtedy pokaże, trzeba wybrać opcję "Usuń" lub "Usuń ze wszystkich grup".


[glow=blue]Pytanie: Co oznaczają żółta "buźka" i szara "buźka"?[/glow]
Odpowiedź: Żółta buźka oznacza że dana osoba jest dostępna - za wyjatkiem buźki pokazywanej przy wyszukiwaniu osoby, gdzie żółta buźka ma charakter ozdobny. Szara buźka oznacza że dana osoba jest rozłączona, ukryta, albo też dodała Cię do Czapki niewidki.


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę ustawić własny opis statusu?[/glow]
Odpowiedź: Można każdemu statusowi przyporządkować swój opis. W menu wyboru statusu należy wybrać "Status opisowy...". Wyświetlone zostanie okienko, w którym można dopisać swój opis statusu.


[glow=blue]Pytanie: Co oznacza znak zapytania przy osobie z listy kontaktów?[/glow]
Odpowiedź: Znak zapytania pojawia się po dodaniu do listy kontaktów nowej osoby, która nie wyraziła jeszcze na to zgody. Kiedy dana osoba wyrazi zgodę (być może nie uruchomiła jeszcze wpkontaktu), znak zapytania zniknie ukazując jej aktualny status. Dbamy o prywatność naszych użytkowników.


[glow=blue]Pytanie: Jak sprawdzić, czy osoba mnie zaakceptowała i dodała do listy kontaktów?[/glow]
Odpowiedź: W okienku z danymi osoby (prawy przycisk myszy na kontakcie, opcja "Informacje o osobie") jest zakładka "Obecność" w której widać, czy dana osoba zaakceptowała żadanie.


[glow=blue]Pytanie: Jak ustawic hasło w Kontakcie?[/glow]
Odpowiedź: Nie można ustawić hasła w WPKontakcie, hasło mozna zmienić jedynie na stronie profilu WP.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego po założeniu sobie konta w WP w wpkontakcie nie moge znaleźć siebie przez wyszukiwanie? Podobnie po zapisaniu zmian w profilu konta nie widać tych zmian w wpkontakcie...[/glow]
Odpowiedź: Zmiany w bazie danych są aktualizowane raz dziennie, więc trzeba poczekać dzień, a będzie się widocznym. Zmiana danych osobowych odbywa się w analogiczny sposób.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego nie mogę usunąć grupy "Wszyscy"?[/glow]
Odpowiedź: Jest to grupa, w której znajdują się wszystkie twoje kontakty i nie możesz jej usunąć. Jeśli chcesz, możesz ograniczyć widzialność osób w tej grupie - widoczne będą tylko te osoby, które nie są przypisane do innych grup. W tym celu wybierz z menu "Widok" opcję "Lista kontaktów" a następnie "Ogranicz grupę wszyscy".


[glow=blue]Pytanie: Grupa "Wszyscy" jest bardzo długa! Czy można z grupy "Wszyscy" schować osoby które już są w innych grupach?[/glow]
Odpowiedź: Oczywiście - wybierz z menu "Widok" opcję "Lista kontaktów" a następnie "Ogranicz grupę wszyscy".


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę schować wszystkie kontakty, które nie są aktywne?
Odpowiedź: W menu "Widok", w podmenu "Lista kontaktów" można zaznaczyć opcję "Tylko online" - wszyskie kontakty ze statusem "niedostępny" będą schowane. [/glow]


[glow=blue]Pytanie: Jak skopiować kontakt z grupy do grupy?[/glow]
Odpowiedź: Można "przeciągać" kontakty pomiędzy grupami - zostaną one skopiowane. Aby kontakty przenosić między grupami, wystarczy podczas przeciągania mieć wciśnięty przycisk SHIFT.


[glow=blue]Pytanie: Co muszę zrobić, aby móc porozumiewać się ze znajomymi używającymi ICQ lub GG?[/glow]
Odpowiedź: Przede wszystkim trzeba uaktywnić połączenie z wybranymi systemami (ICQ, GG). W tym celu otwieramy okno ustawień (menu "Plik", opcja "Ustawienia"), w którym klikamy "Zaawansowane" oraz następnie "Inne komunikatory". Wybieramy teraz połączenie (GG, ICQ) i klikamy "Uaktywnij". W okienku, które się otworzy trzeba podać swój numer oraz hasło, którym dotąd posługiwałeś(aś) się w ICQ/GG (niestety trzeba mieć tam konto), kliknąć Zatwierdź i już po chwili usługa jest uruchomiona (co jest sygnalizowane zieloną ikonką na pasku statusu). Następnie należy dodać znajomych do listy kontaktów ręcznie, poprzez import lub z pomocą szukania, ale to już osobny temat (patrz kolejne FAQ oraz pomoc).


[glow=blue]Pytanie: Co oznaczają ikonki na dole aplikacji z opisem ICQ oraz GG?[/glow]
Odpowiedź: Ikonki te sygnalizują status połączeń z systemami ICQ i GG. Szara ikonka oznacza, że dana usługa nie została jeszcze uaktywniona (kliknięcie na nią powoduje przejście do okienka aktywacji), żółta - łączenie się z danym systemem (np. podczas aktywowania połączenia), zielona - wszystko działa poprawnie, a czerwona - błąd (np. niemożność połączenia się z danym systemem, również w przypadku błędnego wypełnienia pól podczas aktywacji).


[glow=blue]Pytanie: Jak przenieść listę kontaktów z GG do wpkontaktu?[/glow]
Odpowiedź: W aplikacji GG z menu głównego należy wybrać "Import/Eksport"/"Eksport listy kontaktów", zaznaczyć "Eksport do pliku" i wskazać plik, do którego kontakty mają być zapisane. Następnie w wpkontakt z menu "Kontakty" należy wybrać opcję "Import/Eksport kontaktów", a następnie "Import kontaktów z GG" i wskazać ten sam plik, co poprzednio.


[glow=blue]Pytanie: Jak znaleźć znajomych korzystających z ICQ bądź GG?[/glow]
Odpowiedź: Należy przejść do wyszukiwania (ikona "Dodaj osobę" u góry aplikacji lub z menu "Kontakty"/"Wyszukiwanie osób"), wybrać interesujący nas system (ICQ, Gadu-Gadu) z rozwijanego pola pod tekstem Sposób wyszukiwania i wpisać dane poszukiwanej osoby. Po zaznaczeniu znalezionej osoby możesz dodać ją do listy kontaktów jak dotychczas (klikająć Dodaj osobę do listy kontaktów).


[glow=blue]Pytanie: Jak wysłać wiadomość do znajomego(ej) z ICQ bądź GG?[/glow]
Odpowiedź: Wiadomości do znajomych z ICQ czy GG wysyła się dokładnie tak samo, jak do przyjaciół z wpkontakt.


[glow=blue]Pytanie: Jak wysłać wiadomość SMS?[/glow]
Odpowiedź: Jedną z możliwości jest kliknięcie na przycisk "Wyślij SMS" widoczny w górnej części wpkontaktu. Następnie wpisz nr telefonu, pod który chcesz wysłać SMSa, albo wybierz numer znajomego z rozwijalnego pola i kliknij przycisk "Wyślij" (pierwszy z lewej na dole). Wiecej informacji znajdziesz w pomocy


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego nie mogę wysłać SMSa?[/glow]
Odpowiedź: WPkontakt korzysta ze stron internetowych operatorów komórkowych. Jeśli strona ta jest niedostępna, nie można wtedy wysłać SMSa.


[glow=blue]Pytanie: Sprawdzałem, strona jest dostępna a SMSa z wpkontaktu dalej nie można wysłać?[/glow]
Odpowiedź: Oznacza to, że strona operatora uległa zmianie. Wpkontakt zostanie automatycznie zaktualizowany najszybciej jak to możliwe. Jeśli zainstnieje konieczność aktualizacji przez użytkownika, zostanie wyświetlone powiadomienie.


[glow=blue]Pytanie: Jakie są skróty klawiszowe do wysyłania SMSa?[/glow]
Odpowiedź: ALT+S, ALT+W, CTRL+Enter - każdy z nich wysyła wiadomość.


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę napisać kilka SMS'ów offline i po połączeniu wysłać je wszystkie jednocześnie?[/glow]
Odpowiedź: W chwili obecnej nie ma takiej możliwości.


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę wysłać jeden SMS do kilku osób jednocześnie?[/glow]
Odpowiedź: Tak. W tym celu należy zaznaczyć wybrane osoby na liście kontaktów, a następnie z menu kontekstowego (prawy przycick myszy na dowolnym z zaznaczonych kontaktów) wybrać opcję "Wyślij SMS". Wiecej informacji znajdziesz w pomocy.


[glow=blue]Pytanie: Jeśli wybrałem sobie osobę do której chcę wysłać SMSa, to jak mogę upewnić się, że wysyłam na ten numer o który mi chodzi? W polu "Numer telefonu" jest tylko imię tej osoby?[/glow]
Odpowiedź: Należy najechać myszką na okienko z wpisanym imieniem (lub pseudonimem). Pojawi sie opis zawierający numer telefonu.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego jak wysyłam SMSa, to dochodzi jakaś reklama?[/glow]
Odpowiedź: Operatorzy niektórych bramek SMSowych doklejają swoje reklamy do każdej wiadomości wysłanej z ich stron. Wirtualna Polska nie doklaja żadnych reklam do przesyłanych wiadomości.


[glow=blue]Pytanie: Czy można odpowiedzieć z telefonu komórkowego na SMSa wysłanego z aplikacji?[/glow]
Odpowiedź: W chwili obecnej nie ma takiej możliwości.


[glow=blue]Pytanie: Jak wpisywać nr. komórkowy - z zerem czy z +48?[/glow]
Odpowiedź: Można i tak, i tak - wpkontakt rozpoznaje wszystkie formaty.


[glow=blue]Pytanie: Czy jest archiwum SMS'ów?[/glow]
Odpowiedź: W chwili obecnej nie ma archiwum SMS.


[glow=blue]Pytanie: Czego potrzebuję, aby zacząć dzwonić?[/glow]
Odpowiedź: Do wykonywania połączeń musisz mieć:
komputer Smile
funkcjonalność karty dźwiękowej full duplex (możesz jednocześnie nagrywać i odtwarzać)
mikrofon współpracujący z kartą dźwiękową
głośniki albo (lepiej) słuchawki
dostęp do Internetu
zainstalowany najnowszy wpkontakt, w wersji co najmniej 3.1.0.
Spełniając powyższe warunki możesz przeprowadzić bezpłatny test usługi i dobrać właściwe ustawienia dźwięku.
Przed wykonaniem połączenia telefonicznego konieczne jest zasilenie swojego konta podobnie jak dzieje się to w przypadku telefonów prepaid. Doładuj swoje konto.
pytania kategorii Nawijka | strona główna FAQ

[glow=blue]Pytanie: Gdzie mogę dzwonić?[/glow]
Odpowiedź: Możesz dzwonić na wszystkie telefony stacjonarne i komórkowe tak w Polsce, jak i zagranicą. Nie jest natomiast możliwe dzwonienie na numery 0-800, 0-700 oraz skrócone numery 9xxx.
pytania kategorii Nawijka | strona główna FAQ

[glow=blue]Pytanie: Czy mogę dzwonić na dowolne numery stacjonarne i komórkowe?[/glow]
Odpowiedź: Tak, można dzwonić na dowolne numery z wyłączeniem podanych wcześniej numerów 0-800, 0-700 oraz skróconych 9xxx.
pytania kategorii Nawijka | strona główna FAQ

[glow=blue]Pytanie: Czy mogę korzystać z Nawijki będąc za firewallem?[/glow]
Odpowiedź: Tak, należy się jedynie upewnić, że na firewallu odblokowane są porty 80 i 443 TCP oraz 4569 UDP
pytania kategorii Nawijka | strona główna FAQ

[glow=blue]Pytanie: Jak wybrać numer telefonu rozmówcy?[/glow]
Odpowiedź: Po zainstalowaniu wpkontaktu znajdziesz w nim ikonę Nawijki. Po kliknięciu w nią (musisz być połączony z serwerem WP) zobaczysz klawiaturę, na której możesz wybierać numer tak jak ze zwykłego telefonu stacjonarnego albo komórkowego:

numer kierunkowy kraju + numer kierunkowy + numer abonenta, np. 48585215913 w przypadku infolinii Wirtualnej Polski
na komórkę - numer kierunkowy kraju + numer telefonu, np. 48602913000 dla biura numerów sieci Era


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę coś płacić, a jeśli tak, to ile to kosztuje?[/glow]
Odpowiedź: Instalacja i korzystanie z wielu funkcji wpkontaktu (w tym test usługi) jest darmowe.
Płatne są natomiast rozmowy telefoniczne w sposób analogiczny jak to ma miejsce w przypadku telefonów prepaid (na kartę). Dopóki więc nie doładujesz swojego konta, nie bedziesz mógł dzwonić. Oto aktualny cennik połączeń.

W przeciwieństwie do zwykłej telefonii stacjonarnej nie istnieje możliwość, że ktoś podepnie się pod Twój numer i nabije Ci wysoki rachunek.
Możesz również na bieżąco kontrolować koszty dzięki dostępowi do billingu.
pytania kategorii Nawijka | strona główna FAQ

[glow=blue]Pytanie: Czy mogę dzwonić na numery 0-700, 0-800 oraz numery skrócone 9xxx?[/glow]
Odpowiedź: Nestety nie jest to możliwe.


[glow=blue]Pytanie: Jak mogę zapłacić?[/glow]
Odpowiedź: Wystarczy, że wejdziesz na stronę zakupu usługi i doładujesz konto wybierając dogodną dla Ciebie formę płatności.
Zgromadzone w ten sposób na koncie pieniądze mają określoną trwałość, podobnie jak w telefonach na kartę. Każdy zakup, zależnie od kwoty, przedłuża ważność środków zgromadzonych na koncie. I tak, wybierając kwotę 5 zł środki ważne będą 30 dni dłużej, 15 zł - 90 dni, a 50zł - 180 dni. Uwaga, maksymalny sumaryczny czas ważności środków wynosi 12 miesięcy.


[glow=blue]Pytanie: Jak podłączyć mikrofon?[/glow]
Odpowiedź: Podłączenia mikrofonu należy dokonać zgodnie z instrukcjami obsługi mikrofonu i producenta. W przypadku współczesnych komputerów, które mają kolorowe gniazda przyłączeniowe, gniazdo mikrofonowe ma kolor czerwony. Mikrofony skonstruowane z myślą o podłączeniu ich do komputera również najczęściej mają taki właśnie kolor wtyczki.
Dobrze jest poeksperymentować z ustawieniem mikrofonu oraz poziomu sygnału tak, aby uzyskać optymalną jakość dźwięku. Do testów można wykorzystać dowolny program rejestrujący, jak np. rejestrator dźwięku dostępny w systemie Windows (Start -> Programy -> Akcesoria -> Rozrywka -> Rejestrator dźwięku). W rejestratorze dźwięku należy wybrać polecenia: Edycja -> Właściwości audio, a następnie wybrać mikrofon i zaznaczyć go jako urządzenie nagrywające.
Po sprawdzeniu poprawności działania nagrywania i odtwarzania można uruchomić test Nawijki w wpkontakcie, co umożliwia sprawdzenie jakości dźwięku przesyłanego przez sieć Internet. Potem pozostaje już tylko nawijać Smile


[glow=blue]Pytanie: Gdzie mogę kupić mikrofon lub głośniki?[/glow]
Odpowiedź: W przypadku odbioru dźwięku możemy skorzystać z dowolnych słuchawek (np. od walkmana) albo wzmacniacza z głośnikami (np. wieży). Artykuły te dostępne są w każdym sklepie oferującym sprzęt radiowo-telewizyjny. W przypadku mikrofonu najlepiej udać się do dowolnego sklepu komputerowego, gdzie można nabyć mikrofon, który będzie wyposażony w odpowiednią wtyczkę. Są również dostępne zestawy słuchawkowe wyposażone w mikrofon, które mogą być wygodniejsze w użyciu.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę mieć własny komputer?[/glow]
Odpowiedź: Do korzystania z usługi wymagany jest komputer spełniający wymienione powyżej wymagania. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby wykorzystać komputer np. dostępny w kawiarence internetowej. Warunkiem jest posiadanie konta w wpkontakcie i ważne środki na prowadzenie rozmów.


[glow=blue]Pytanie: Z jakich komputerów mogę dzwonić?[/glow]
Odpowiedź: Można dzwonić z dowolnego komputera, który spełnia wymagania opisane w odpowiedzi na pierwsze pytanie.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę mieć stałe łącze?[/glow]
Odpowiedź: Stałe łącze wyraźnie podnosi komfort korzystania z usługi, ale nie jest ono konieczne do prowadzenia rozmów.


[glow=blue]Pytanie: Czy wystarczy, że korzystam z Internetu przez modem?[/glow]
Odpowiedź: Tak. Chcąc rozmawiać poprzez modem trzeba połączyć się z Internetem i uruchomić wpkontakt.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę mieć zewnętrzne IP?[/glow]
Odpowiedź: Nie, nie jest to konieczne. Nawijka działa także z komputerów umieszczonych w sieci z translacją adresów (NAT).


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę mieć włączony firewall?[/glow]
Odpowiedź: Tak, ale musi on być prawidłowo skonfigurowany - nie może on utrudniać pracy wpkontaktu oraz Nawijki.


[glow=blue]Pytanie: Czy moge dzwonić będąc za granicą lub w podróży?[/glow]
Odpowiedź: Tak, jest to możliwe pod warunkiem dostępu do komputera spełniającego wymagania usługi Nawijka.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę podpisywać jakąś umowę?[/glow]
Odpowiedź: Nie, nie jest to konieczne. Umowa o świadczenie usługi jest automatycznie zawierana w momencie doładowania konta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w regulaminie.


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę także wysyłać faksy i SMSy?[/glow]
Odpowiedź: Nie można wysyłać faksów. Można natomiast, tak jak do tej pory, wysyłać SMSy za pomocą wpkontaktu. Wysyłanie SMS nie jest częścią Nawijki.


[glow=blue]Pytanie: Czy mam możliwość odebrania rozmowy?[/glow]
Odpowiedź: Obecnie nie jest to możliwe, ale nie wykluczone, że możliwość taka pojawi się w przyszłości.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę posiadać swój telefon?[/glow]
Odpowiedź: Nie - w Nawijce rolę telefonu pełni komputer.


[glow=blue]Pytanie: Jak mogę sprawdzić, ile trwała ostatnia rozmowa?[/glow]
Odpowiedź: Po wybraniu Nawijki za pomocą ikonki klikamy w zakładkę "Historia". Tutaj naciskamy przycisk "Pobierz historię połączeń". Po chwili zostanie pobrana lista ostatnio wykonanych połączeń wraz z czasami trwania i kosztami rozmów.


[glow=blue]Pytanie: Dlaczego nie słyszę co mówi do mnie rozmówca lub on nie słyszy mnie?[/glow]
Odpowiedź: Jest to najprawdopodobniej spowodowane błędnymi ustawieniami miksera Nawijki. Mikser Nawijki to dwa pokrętła widoczne nad klawiaturą wyboru numeru telefonicznego.
Jeśli to nie pomoże, należy prawym klawiszem myszy kliknąć w ikonkę głośnika widocznego w prawym dolnym roku monitora - na pasku zadań windowsa. Następnie ustawić właściwości audio i regulację głośności. Należy wybrać mikrofon jako urządzenie do nagrywania oraz dobrać właściwe poziomy dźwięku dla nagrywania i odtwarzania. W regulacji głośności trzeba zwrócić uwagę, aby kanał odtwarzania dźwięku nie był wyciszony. Jeśli powyższe regulacje nie przyniosą poprawy, należy sprawdzić poprawność połączeń mikrofonu i głośników (słuchawek). Jeśli połączenia są poprawne, istnieje możliwość uszkodzenia mikrofonu, głośników albo karty dźwiękowej.


[glow=blue]Pytanie: Co mam zrobić, jeśli w poprzednich pytaniach nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi?[/glow]
Odpowiedź: Mając wykupioną usługę i poprawnie działającą Nawijkę, można skontaktować się bezpośrednio z pracownikiem Wirtualnej Polski. W tym celu należy kliknąć w odpowiednią ikonkę umieszczoną na zakładce nawijki.
Dla wszystkich natomiast dostępne są formularz zgłaszania błedów oraz formularz zgłaszania propozycji.


[glow=blue]Pytanie: Czy muszę zmienić operatora?[/glow]
Odpowiedź: Nie. Do korzystania z Nawijki nie jest nawet potrzebny telefon.


[glow=blue]Pytanie: Czy wysokość opłat zależy od pory dnia, w której wykonywane jest połączenie?[/glow]
Odpowiedź: Nie - stawki wyszczególnione w cenniku obowiązują przez całą dobę. Istnieje jednak możliwość zmiany stawki za połaczenie zgodnie z regulaminem.


[glow=blue]Pytanie: Zainstalowałem wpkontakt, ale nie ma w nim Nawijki![/glow]
Odpowiedź: Obecnie Nawijka jest jeszcze w fazie testów, dlatego też nie ma jej jeszcze w stabilnej wersji wpkontaktu. Wersję testową z Nawijką można pobrać na stronie: [link widoczny dla zalogowanych] .


[glow=blue]Pytanie: Czego potrzebuję, aby skorzystać z Nawijki ?[/glow]
Odpowiedź: Komputer musi posiadać:
Kartę dźwiękową, mikrofon i słuchawki (głośniki nie są zalecane z uwagi możliwość powstania echa, patrz dalej);
Połączenie z internetem (może to być nawet modem);
Właściwie skonfigurowaną sieć, która zezwala na transmisję HTTP (port 80), HTTPS (port 443) oraz pakietów UDP na porcie 4569 (patrz niżej)


[glow=blue]Pytanie: Nie działa mi Test Nawijki, pojawia się komunikat o portach.[/glow]
Odpowiedź: Komunikat o konieczności odblokowania portów pojawia się wtedy, kiedy Nawijka nie może uzyskać połączenia z serwerem. Na 90% jest to problem zainstalowanego na komputerze firewalla. Może to być kwestia konfiguracji sieci lokalnej/routera ADSL. Aby umożliwić działanie Nawijki, należy otworzyć porty:
port 80, TCP - praktycznie zawsze dostępne, jest to port wykorzystywany przez przeglądarki stron WWW;
port 443, TCP - jak powyżej, ale dotyczy połączeń szyfrowanych HTTPS;
port 4569, UDP - tym portem przepływają dane rozmowy, dlatego też konieczne jest umożliwienie nasłuchu na tym porcie.
Powyższe porty należy odblokować na firewallu. Nie zalecamy odinstalowywania firewalla, ponieważ grozi to atakami z Internetu. Należy pamiętać, że nie wystarczy wyłączyć aplikacji firewalla - niektóre z nich pomimo zamknięcia samej aplikacji utrzymują w pamięci moduły odpowiedzialne za filtrowanie ruchu i zapora działa nadal.
Ponieważ sposób odblokowywania portów zależy od rodzaju zainstalowanego oprogramowania, nie przedstawiamy konkretnej metody na uzyskanie tego efektu.


[glow=blue]Pytanie: Pojawia mi się komunikat o konieczności odblokowania portu 4569, ale wcześniej działało...[/glow]
Odpowiedź: Jeśli pomimo pewności, że nie ma problemów sieciowych pojawia się ten komunikat najprawdopodobniej inna aplikacja korzysta z tego samego portu. Istnieją dwie możliwości:
W tle działa jeszcze jedna instancja wpkontaktu (może się tak zdarzyć np. po próbie jego zakończenia za pomocą Ctrl-Alt-Del)
Inna aplikacja (nie wpkontakt) wykorzystuje ten sam port, takim programem jest np. Tlenofon.
Niestety nie jest możliwe jednoczesne wykorzystywanie tego samego portu przez więcej niż jeden program. Działać będzie program, który zostanie uruchomiony jako pierwszy. Trzeba więc najpierw zakończyć aplikację wykorzystującą port 4569, a następnie uruchomić wpkontakt.


[glow=blue]Pytanie: Wpłaciłem na konto pieniądze a widze że nadal mam 0zł?[/glow]
Odpowiedź: Czas, po jakim pieniądze znajdą się na koncie zależy od metody płatności. W przypadku płatności mTransfer, Intelligo oraz kartą kredytową jest on najkrótszy (zazwyczaj natychmiast, jednak może się zdarzyć, że potrwa to maksymalnie kilka godzin). W przypadku pozostałych metod (przelew, przekaz) może to trwać znacznie dłużej.
Jeśli pomimo oczekiwania środki nie pojawiają się, należy sprawdzić, czy:
Środki pojawiają się na stronie www: [link widoczny dla zalogowanych]
Środki pojawiają się po kliknięciu w przycisk "Pobierz historię połączeń" w zakładce "Historia" Nawijki
Można dzwonić do konsultanta WP albo "zwykłe" numery telefoniczne ?
Jeśli choć jedna z powyższych możliwości daje wynik pozytywny, to środki są na koncie.
Jeśli choć jeden z warunków nie jest spełniony, należy zgłosić reklamację pamiętając o dokładnym wypełnieniu formularza. Jak to zrobić opisane jest w jednym z kolejnych pytań na tej stronie.


[glow=blue]Pytanie: Echo - problemy ze zrozumieniem rozmówcy ![/glow]
Odpowiedź: Problem echa może mieć kilka przyczyn - w celu ich wykrycia można postąpić następująco:
Czy wykorzystywane są głośniki ? Jeśli tak, należy je zmienić, przynajmniej na czas testów, na słuchawki.
Należy nawiązać połączenie z Testem Nawijki i sprawdzić, czy echo występuje. Echo objawiać się będzie powtarzaniem wypowiadanych słów więcej niż jeden raz.
Jeśli nie ma echa, należy przejść do następnego punktu.
Jeśli echo jest, to ustawienia miksera karty dźwiękowej są niewłaściwe.
Aby to skorygować należy uruchomić mikser i ustawić:
Właściwości nagrywania: należy wybrać tylko mikrofon. Nie może to być źródło "What you hear", które umożliwia powstanie echa.
Właściwości odtwarzania: mikrofon należy wyciszyć - w słuchawkach nie może być słyszalny głos pochodzący z mikrofonu
Po tych ustawieniach należy ponownie uruchomić Test Nawijki i sprawdzić, czy zmiany odniosły skutek.
W Teście Nawijki nie ma echa, ale pojawia się ono podczas normalnej rozmowy.
Jeśli rozmówca używa zestawu głośnomówiącego, należy poprosić go o jego wyłączenie. W opcjach Nawijki można znaleźć możliwość włączenia filtru eliminującego echo. Jego włączenie powinno poprawić jakość rozmowy. Jeśli nadal słyszalne jest echo, należy zgłosić reklamację (patrz niżej).


[glow=blue]Pytanie: Jakość rozmowy jest niezadowalająca.[/glow]
Odpowiedź: W pierwszej kolejności trzeba dążyć do poprawnego przenoszenia dźwięku przez mikrofon. W tym celu można skorzystać z np. z Rejestratora Dźwięku dostarczanego razem z systemem Windows.
Dźwięk powinien mieć jak nawiększy poziom, ale jednocześnie nie powinien być przesterowany, co objawia się głośnymi trzaskami.
Jeśli dźwięk z mikrofonu jest zbyt cichy, można uaktywnić opcję "boost" dostępną w niektórych kartach dźwiękowych. W tym celu trzeba uruchomić mikser i wybrać w menu opcję "Sterowniki zaawansowane", co powinno uaktywnić dodatkowe opcje dostępne poniżej suwaka głośności mikrofonu. W opcjach tych włącza się boost.
Jeśli dźwięk jest zbyt silny i przesterowany (trzaski, charczenie), należy zmniejszyć wzmocnienie. Jeśli pomimo zmniejszania wzmocnienia dźwiękowi nadal towarzyszą zakłócenia, trzeba wyłączyć wspomniany wcześniej boost i odpowiednio dobrać odległość mikrofonu od ust.
Można również skorzystać z opcji automatycznej regulacji wzmocnienia dostępnej w konfiguracji Nawijki. Trzeba jednak mieć na uwadze, że jej działanie zależy od wspomnianych wyżej ustawień.

Mając właściwie dobrany poziom dźwięku można wykonać Test Nawijki - pozwoli to ocenić jakość dźwięku przesyłanego przez Internet.

W czasie rozmowy, szczególnie na wolniejszych łączach, należy zredukować obciążenie łącza poprzez wyłączenie programów P2P, zaprzestanie przeglądania stron WWW i nie sciąganie poczty.
W razie problemów z przepustowością łącza można spróbować zmienić wykorzystywane przez Nawijkę kodeki. W tym celu należy otworzyć okno konfiguracji (Plik->Ustawienia->Nawijka) i wybrać kodek preferowany.

Jeśli zła jakość połączenia dotyczy tylko prowadzenia rozmowy telefonicznej, należy zgłosić ten fakt jako reklamację. W treści należy opisać wykorzystywany sprzęt (słuchawki, mikrofon) i podać numery telefonów, podczas których występowały problemy jakościowe.


[glow=blue]Pytanie: Jak zgłosić reklamację ?[/glow]
Odpowiedź: Reklamacje, zarówno dotyczące płatności jak i jakości rozmowy, należy zgłaszać korzystając z formularza.
Wypełniając reklamację należy pamiętać o zaznaczeniu checkboxów "Dotyczy Nawijki" oraz "Reklamacja", co przyspieszy jej obsługę. W treści reklamacji należy opisać możliwie dokładnie cały problem. W przypadku spraw płatności będzie to przykładowo numer zamówienia, kwota czy też data realizacji przelewu.
W przypadku problemów technicznych należy napisać jakie jest zachowanie aplikacji, jakie pojawiają się komunikaty, na jakie numery próbowano dzwonić. Należy też podać wersję Windows oraz rodzaj firewalla. Im dokładniejsze będą informacje, tym łatwiej będzie nam Ci pomóc.


[glow=blue]Pytanie: Czy można skonfigurować więcej profili w jednym komputerze?[/glow]
Odpowiedź: Można mieć więcej profili. Okno tworzenia profilu pojawia się po wybraniu z menu "Połączenie" opcji "Profile" i wciśnięciu przycisku "Nowy". Profil można zmienić korzystając z menu "Plik"/"Profile". W tym samym menu można znaleźć opcje do zarządzania profilami ("Nowy profil" oraz "Edycja profili").


[glow=blue]Pytanie: Jak odinstalować program?[/glow]
Odpowiedź: W Panelu Sterowania należy wybrać opcję "Dodaj usuń programy". Na liście programów, należy zaznaczyć "wpkontakt" i wcisnąć przycisk "Usuń". Można też w menu start wyszukać wpkontakt i uruchomić skrót "Usuń". Podczas usuwania musimy podjąć decyzję, czy wpkontakt ma również usunąć z dysku wszystkie profile.


[glow=blue]Pytanie: Czy można zmienić głos w syntezie mowy np. na kobiecy?[/glow]
Odpowiedź: Istnieją dwie wersje systezy mowy. Aby zmienić głos, trzeba odinstalować poprzednią wersję, a następnie zainstalować nową. Wersje z głosami męskim i żeńskim dostępne są na stronie systezy mowy.


[glow=blue]Pytanie: Czy ten program jest płatny?[/glow]
Odpowiedź: Wpkontakt jest bezpłatny. Można go kopiować i rozdawać znajomym nie łamiąc przy tym prawa.


[glow=blue]Pytanie: Od czego jest pomocnik?[/glow]
Odpowiedź: Pomocnik jest osobą udzielającą informacji na temat Wpkontaktu.


[glow=blue]Pytanie: Czy można wpkontaktem przesyłać pliki? Jak to zrobić?[/glow]
Odpowiedź: Tak od wersji 1.1.0 można przesyłać pliki do innych osób. Aby wysłać plik, wystarczy na nazwie wybranego pliku kliknąć prawym przyciskiem i wybrać opcję "Wyślij przez WPKontakt". Pojawi się okienko, w którym bedzie można wybrać adresata pliku (musi on być w danej chwili dostępny) oraz wprowadzić opis pliku. Istnieje również drugi sposób - należy kliknąć prawym przyciskiem na wybranej osobie na liście kontaktów i wybrać opcję "Wyślij plik".


[glow=blue]Pytanie: Czy prześlę plik jeśli jestem za firewallem?[/glow]
Odpowiedź: Jeśli przynajmniej jedna osoba będzie miała bezpośredni dostęp do sieci (bez firewalla/NATa), możliwe będzie przesłanie pliku.


[glow=blue]Pytanie: Czy mogę wysłać do osoby która nie jest online?[/glow]
Odpowiedź: Wysłać plik można tylko do osób aktualnie połączonych z serwerem. Natomiast po nawiązaniu połączenia dana osoba może rozłączyć sie z serwerem i nie przerwie to transferu plików.


--


To na tyle. Wszytko umieszczone powyzej zostało pobrane z strony [link widoczny dla zalogowanych] i nie odpowiadam za treść widomości...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o MuOnline Strona Główna -> Komunikatory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin